Dėl sisteminių matavimų vienetų
Kaip suprantu, modeliuojant skirtingoms reikmėms yra naudojami skirtingi sisteminiai matavimo vienetai, pvz.: interjerams - milimetrai, žaidimų kūrimo srityje - centimetrai. Noriu paklausti: toks mano supratimas yra klaidingas ar yra kokie nors dar papildomi niuansai?
--
Rodos mokaisi iš savo klaidų, bet retkarčiais imi ir užlipi, ant jau kažkur matyto... grėblio.
0 Taškai
Teisingas mastelis yra būtinas fotorealistiniam renderinimui ir fizikinėms simuliacijoms. Kokius sisteminius matavimo vienetus vertėtų pasirinkti, priklauso nuo to kokio dydžio objektus ar sceną modeliuosi/surinkinėsi. Tarkim interjerui - mm, cm, eksterjerui - m, dideliems landšaftams - km. Renkantis sisteminius vienetus, pabandyk įsivaizduoti, koks bus objektų dydžio vidurkis ir parink vienetus taip, kad jis būtų kuo arčiau 1 sisteminiam vienetui. Visa tai reikalinga, kad išvengti apvalinimo klaidų. Jei naudoji 3ds max'ą tai vienetų nustatymo lange, gali matyti kokiu atstumu nutolęs nuo origin taško, pradėsi gauti nebepriimtinas paklaidas.
O žaidimams, man rodos, dzin kokiais vienetais tu modeliuosi.
O žaidimams, man rodos, dzin kokiais vienetais tu modeliuosi.
--
Viską žinau - nieko nemoku.
+1 Taškai
Žaidimams ne dzin 🙂 Jiems paprastai reikia naudoti metrus, nes vienas "pasaulio" vienetas žaidimuose dažniausiai traktuojamas kaip vienas metras. Jeigu modelio vienetai neatitinka metrų, reikia re-scale'inti modelius, kas yra labai nepatogu (blogiausia, kai modeliuotojai naudoja skirtingus vienetus, neretai netgi colius, kurie max'e, regis, būna nustatyti default'iškai). Apkritai 3D žaidimuose labai retai reikia kitokių vienetų nei metrai, o jei jau reikia, tai developeris pasakys.
+1 Taškai
Dėkui
--
Rodos mokaisi iš savo klaidų, bet retkarčiais imi ir užlipi, ant jau kažkur matyto... grėblio.
0 Taškai
Jeigu dirbi ant asmeninio projekto naudok ka tu nori. mm,cm,m. As asmeniskai naudoju interjeram cm. Exterjeram - priklauso jei visas rajonas su dahuja nameliu ir .t.t imciau m bet jei vienas namas - cm.
visokiom juvelyrikom smulkime daiktam imciau - mm.
BET jei dirbi su kazkuom arba kokioj firmoj. Tai ten jau ziurek kam ko reikia. Jei hebra dirba prie rajono kokio su belekike namu jau turi imti ta kas jiem patogu, turi buti suderinta viskas o ne as darysiu mm kitas metruose kitas cm ir paskui viska i viena scena. NE - jei daro mm tai ir tu turi mm imti. Nes paskui gali buti problemu. Kalbu is patirties, o ne is oro 🙂
Pvz kur dbr dirbu: vienas ciuvas modeliuoja visa rajona kelius, bordiurus visa mesla, milimetruose - neklausk kodel mm (jie kiauri), kiti modeliuoja namukus irgi i mm, tada tas xrefina namus i savo siteplana. ir fsio jokiu problemu nebuna.
kokiu problemu buna? Na tingiu as cia dbr pasakoti, bet buna 😀 arba turi viska kiauriai colapsinti kad jokiu spline ten modidunebutu ir kitokio sudo kas lemtu unitu skirtumus.
zodziu. Mano goldilaxas yra cm ir visada jie bus. 😋
visokiom juvelyrikom smulkime daiktam imciau - mm.
BET jei dirbi su kazkuom arba kokioj firmoj. Tai ten jau ziurek kam ko reikia. Jei hebra dirba prie rajono kokio su belekike namu jau turi imti ta kas jiem patogu, turi buti suderinta viskas o ne as darysiu mm kitas metruose kitas cm ir paskui viska i viena scena. NE - jei daro mm tai ir tu turi mm imti. Nes paskui gali buti problemu. Kalbu is patirties, o ne is oro 🙂
Pvz kur dbr dirbu: vienas ciuvas modeliuoja visa rajona kelius, bordiurus visa mesla, milimetruose - neklausk kodel mm (jie kiauri), kiti modeliuoja namukus irgi i mm, tada tas xrefina namus i savo siteplana. ir fsio jokiu problemu nebuna.
kokiu problemu buna? Na tingiu as cia dbr pasakoti, bet buna 😀 arba turi viska kiauriai colapsinti kad jokiu spline ten modidunebutu ir kitokio sudo kas lemtu unitu skirtumus.
zodziu. Mano goldilaxas yra cm ir visada jie bus. 😋
0 Taškai
Daugiausiai esu dirbęs su Autocad brėžiniais pastatams, o ten mm visur, tad ir maxe norisi taip dirbt 🙂
0 Taškai
risk_ - nesupratai tu esmes. Jokio ziauraus skirtumo nebus.
99% visi autocado breziniai bus mm.
Bet tai nereiksia, kad tu savoj scenoj turi dirbti mm. Jugi importuoji kaip mm, bet tavo scena naudoja cm ar m pvz.
Su mm gali tureti viewporto clippingo problemu, jei modelini namus ir dar daugiau.
Jei modelini mazus daiktus tai tada jo.
O kaip ir minejau anksciau jeigu dirbi firmoje ir tavo kolegom reikia kad tu dirbtum in cm ar mm tai tu tuose ir dirbi.
Sekmes.
99% visi autocado breziniai bus mm.
Bet tai nereiksia, kad tu savoj scenoj turi dirbti mm. Jugi importuoji kaip mm, bet tavo scena naudoja cm ar m pvz.
Su mm gali tureti viewporto clippingo problemu, jei modelini namus ir dar daugiau.
Jei modelini mazus daiktus tai tada jo.
O kaip ir minejau anksciau jeigu dirbi firmoje ir tavo kolegom reikia kad tu dirbtum in cm ar mm tai tu tuose ir dirbi.
Sekmes.
+1 Taškai
Čia gal neatrodo taip, bet pirmą kart įsijungus maxą tik ir norisi nusistatyt tinkamus vienetus, nes taip darai ir Sketchupe ir autocade. Tai gerai, kad skirtumo didelio nėra. O jei aš noriu gaminti modelius unity ar ue4? Ar tada dera pasirinkti tinkamus vienetus šiems varikliukams?
0 Taškai
realiai perdaug skirtumo nera tie matavimo vienetai. cia daugiau paties patogumui.
svarbiausia yra tai prie kokio standarto yra nuspresta dirbt prie konkretaus projekto.
dirbant su game art'u patarciau nusistatyti metrus, o ne milimetrus ar centimetrus, nes visur skale eina pagal metra. ir turek omeny, kad scene units ir system units yra du skirtingi dalykai. pvz exportinant is maxo i fbx buna problemu del skales - numusa i colius irsumazina koki 1000 kartu . ypac jei darbo eigoj tas pats modelis pereina per koki nors zbrush tai butinai visada laikyk skale kontrolej ir resetink xformus bei uzdek del visa pikto edit poly modifikatoriu nes maxe bbz kode po kazkurios versijos su exportu bedos.
svarbiausia yra tai prie kokio standarto yra nuspresta dirbt prie konkretaus projekto.
dirbant su game art'u patarciau nusistatyti metrus, o ne milimetrus ar centimetrus, nes visur skale eina pagal metra. ir turek omeny, kad scene units ir system units yra du skirtingi dalykai. pvz exportinant is maxo i fbx buna problemu del skales - numusa i colius irsumazina koki 1000 kartu . ypac jei darbo eigoj tas pats modelis pereina per koki nors zbrush tai butinai visada laikyk skale kontrolej ir resetink xformus bei uzdek del visa pikto edit poly modifikatoriu nes maxe bbz kode po kazkurios versijos su exportu bedos.
+1 Taškai
tai kai statai scene units visada reikia atitinkamai ir system units pasikeisti.
nes kitu atvėju, tau tik rodys skaičius mm, cm ar pan. o iš tikro jis nebus pagal tą scale.
jei nereikia, tai aš visda pasilieku generic units.
jei reikia, tada prieš dirbant iškart nusistatau
nes kitu atvėju, tau tik rodys skaičius mm, cm ar pan. o iš tikro jis nebus pagal tą scale.
jei nereikia, tai aš visda pasilieku generic units.
jei reikia, tada prieš dirbant iškart nusistatau
+1 Taškai
Patarimas: jeigu statai mm ar cm in System Unit setup tai ir stenkis laikyti display tokius pacius. Esu turejes problemu.
Laikyk juos vienodus. Cia is savo patirties kalbu. Aisq pas mane office yra zmoniu kur dirba pvz system in mm o display dirba in cm.
As darau juos vienodus.
Laikyk juos vienodus. Cia is savo patirties kalbu. Aisq pas mane office yra zmoniu kur dirba pvz system in mm o display dirba in cm.
As darau juos vienodus.
+1 Taškai
pritarciau ramanauskiui.
siaip bedos dideles nebus jei skirsis bet turek omeny, kad is tavo maxo iseis failai su system units o scene unitai liks tik tau . tai jei darai viska milimetrais o viewporte matai metrais tai kazkas kas gaus tavo faila - matys milimetrais je nepasikeis pagal issokancia pasiulymo lentele unitu
siaip bedos dideles nebus jei skirsis bet turek omeny, kad is tavo maxo iseis failai su system units o scene unitai liks tik tau . tai jei darai viska milimetrais o viewporte matai metrais tai kazkas kas gaus tavo faila - matys milimetrais je nepasikeis pagal issokancia pasiulymo lentele unitu
0 Taškai
Patarimas 2 - stenkis kuo maziau zaisti su unitais ir experimentus daryti 😀
Jei dirbi mm ar cm tai ir statai cm display ir cm system.
Jei kazkam ir duodi savo faila tai ir sakai dirbau centimetruose. Kad kitas ciuvas zinotu.
Jei dirbi mm ar cm tai ir statai cm display ir cm system.
Jei kazkam ir duodi savo faila tai ir sakai dirbau centimetruose. Kad kitas ciuvas zinotu.
Paskutinis redagavo: ramanauskius 2017-05-08, 16:05
+1 Taškai
Kas liečia meshus, tai paprastai su sisteminiaiss vienetais nėra jokių bėdų, gali kaitalioti juos pirmyn atgal nors ir šimtą kartų, nieko neatsitiks, objektai nedings, scena nesugrius, maxas nesprogs. Nebent, tik keičiant iš metrinės sitemos į imperinę ar atvirkščiai, gali kilti nepatogumų, kai sveiki skaičiai apslipdys trupmenomis. Bet tai tik nepatogumas ir tiek. Tačiau problemų gali kilti jei naudoji materialus ar procedūrinius texmapus, kurie priklauso nuo sisteminių vienetų, maxas jų paprasčiausiai nekonvertuoja ir tai gali sukelti nemažai galvos skausmo. Taip pat bus problemų, jei scenoje yra nebeikintų simuliacijų ar panašių dalykų. Tuomet su siteminių vientų konvertacija reikia elgtis labai atsargiai. Display units, kaip jau minėjo kolegos, yra tik jūzerio patogumui ir su jais gali elgtis kaip tinkamas.
P.S rašydamas "kaitalioti sisteminius vienetus", aš turiu minty teisingą scenos konvertavimą, importuojant/merginant sceną ar pasinaudojant rescale world units įrankiu, o ne primityvų sisteminių vienetų pakeitimą per units setup dialogą.
P.S rašydamas "kaitalioti sisteminius vienetus", aš turiu minty teisingą scenos konvertavimą, importuojant/merginant sceną ar pasinaudojant rescale world units įrankiu, o ne primityvų sisteminių vienetų pakeitimą per units setup dialogą.
Paskutinis redagavo: romullus 2017-05-08, 20:27
--
Viską žinau - nieko nemoku.
+1 Taškai
Jums reikės prisijungti, jei norite rašyti atsakymą.